اهداف ترکیه از تحریک غرب برای حمله نظامی به سوریه

اهداف ترکیه از تحریک غرب برای حمله نظامی به سوریه

یک روزنامه ترک در مطلبی به تشریح اهداف دولتمردان ترکیه از ترغیب غرب برای ماجراجویی نظامی علیه سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "حریت" ، ترکیه که از مشوقین غرب برای حمله به سوریه به شمار می رود، قصد دارد با این کار فشارها به دولت سوریه را قبل از کنفرانس ژنو 2 افزایش دهد.

بنا بر این گزارش در حالیکه کشورهای غربی به رهبری آمریکا در تدارک حملات نظامی در مقیاس کوچک علیه سوریه هستند دولتمردان ترک آنها را تشویق به حملات گسترده علیه سوریه می کنند به طوریکه "احمد داوود اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در تماس های خود با مقامات آمریکا و انگلیس در روزهای گذشته اعلام کرده است حملات احتمالی آنها به سوریه باید فراتر از تنبیه سوریه به خاطر استفاده از سلاح شیمیایی باشد( ادعایی که هنوز هیچ مدرکی دال بر صحت آن وجود ندارد و بر عکس هم دولت سوریه و هم مقامات روس بر استفاده گروههای مسلح از این سلاحها تاکید کرده اند).

به گفته منابع مطلع، داوود اوغلو خواستار این است که حملات به سوریه باید در حدی باشند که بتوانند دیدگاه های غرب و ترکیه را در کنفرانس آتی ژنو 2 بر دولت بشار اسد تحمیل کند.

هنوز نقشی که قرار است ترکیه در حمله احتمالی به سوریه داشته باشد مورد بحث و گفتگو است.

کاخ سفید نیز پیشتر در واکنش با موج فزاینده مخالفتها با ماجراجویی نظامی در سوریه و نگرانی ها از پیامدهای خطرناک آن، مدعی شده است با حملات نظامی احتمالی به سوریه قصد تغییر نظام در سوریه را ندارد و هدفش ارسال پیامی برای دمشق است.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : علی سعیدی
تاریخ : چهار شنبه 13 شهريور 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: